När marken rasar...

När ens tillvaro helt plötsligt förändras över ett möte med sin chef som meddelar att jag blivit uppsagd på grund av arbetsbrist, och det innebär att jag bara har en månad kvar på mitt underbara jobb så rasar hela världen för en stund. 

Min trygga punkt, mitt arbete och tillhåll. 

Jag fick panik ett tag, var ledsen i en hel vecka, är fortfarande ledsen men det är bättre. Jag har inget jobb längre. Jag är arbetslös.

Eller arbetssökande & gravid. Det sist nämnda dock, att vara gravid.  Är det bästa som hänt i mitt liv någonsin och jag älskar att se magen växa. För varje dag älskar jag det lilla pyret där inne mer och mer, utan att ens ha träffat det ♡

Den sista mars gör jag min sista dag på Regus, därefter är framtiden ovis, jag började med att söka jobb och uppdatera mitt CV redan dagen efter jag fått beskedet. Det går inte att tro att jobb bara hoppar på en. Man måste jobba och vara aktiv för att få ett jobb. Det och må så bra som möjligt blir mitt jobb från och med 1 april, samtidigt som jag har möten på arbetsförmedlingen, ultraljud och barnmorskebesök att se fram emot! 

Jag skrev häromdagen ner alla jobb jag sökt, räknade snabbt ut att det var över 10 st, har varit på en intervju och hoppas på fler svar. 

Snart är det dessutom påsk och min födelsedag och jag ser framemot allt! 

Nedan en bild på bebis, eller min mage! ❤ 
Vecka 18 (17+3)


Farmor

Sitter fn på flyget från Teneriffa och läser de tråkiga nyheterna med ditt jobb. Du ska se det ordnar sig för dig. Skönt att höra att du mår bra med de lilla/lille i magen. Vi hörs senare i veckan. Vi är 10 timmar försenade med flyget hem. Kram farmor och farfar




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR